Mit CV

Digital problemknuser

Erfaren og dedikeret digital projektleder, som sætter en ære i at følge projekter helt til dørs på baggrund af et solidt teoretisk og databaseret fundament. Jeg kan byde ind med omfattende erfaring omkring digital marketing og analyse af digitale platforme. Min drivkraft er min entusiasme og nysgerrighed for optimering af processerne. Især analysen bag er det, der gør det sjovt at gå på arbejde mandag morgen.

Jeg prøver ustandseligt at blive klogere på det, jeg arbejder med. I vil således få en nysgerrig kollega med stort engagement og en solid faglig kuffert, der er klar til at kaste sig ud i de kommende opgaver hos jer.

Faglig profil

2020

Digital projektleder, INSIGHTLEADERSHIP

Opgaver

  • Skabe innovative kampagner, udvikle og vedligeholde website for at øge salgsaktiviteter og branding
  • Udvikle mailkampagner og skabe automatiserede flows
  • Udarbejde en digital markedsføringsstrategi
  • Systematisere arbejdsgange omkring lead-generering
  • Udvikle, afprøve og implementere koncept for digitalt salgsarbejde
  • Udfærdige analyser og rapporter på digitale kampagner
  • Øge brand-værdien gennem brug af SoMe kanaler

Væsentlige resultater

Opsat data-tracking på virksomhedens digitale kanaler og systematiseret processen omkring målrettet dataanalyse til brug for virksomhedens marketingsaktiviteter. Derudover har jeg opsat afrapportering i Google Data Studio, der har givet både bestyrelsen og ledelsen et aktuelt billede af virksomhedens digitale situation. Jeg har igangsat og systematiseret en målrettet markedsføringsindsats, der gør virksomheden i stand til at ramme deres primære målgruppe, selv med et begrænset budget.

2018 – 2020

Online commercial manager, Freeminds Media

Opgaver

  • Projektleder på digitale marketingsløsninger i DK, SE, NO og FI
  • Optimering og implementering af virksomhedens strategier
  • Udvikling og administration af hjemmesider i flere lande
  • Tovholder på virksomhedens digitale kommunikation
  • Brugervenlighed og kunderejser på virksomhedens digitale løsninger
  • Administration og drift, herunder kunde- og leverandørbetjening
  • Strategisk opsamling samt analyse af kundedata samt analyse

Væsentlige resultater

Flyttet virksomhedens virtuelle magasiner med +12.000 sider på 4 sprog inkl. SEO til et nyt og brugervenligt CMS system, herunder projektledelse af ekstern backend udvikling, leverandørforhandling samt implementeret frontend udvikling internt i virksomheden. Jeg har derudover bidraget til at flytte forretningen til mere fokuseret brug af digital indtjening, digitale annoncer og KPI’er på tværs af forretningen.

2013 – 2018

Online Manager, Garavano og Co

Opgaver

  • Digital projektledelse med ansvar for virksomhedens digitale strategi
  • Udvikling, implementering og drift af hjemmesider samt webshops
  • Optimering af brugervenlighed og kunderejser, samt automatisering af bestillings- og kommunikationsflow med kunderne
  • Behovsafklaring, kravspec og leverandørstyring ifm. digitale projekter
  • Analyse af brugerdata for at målrette og optimere den digitale kommunikation

Væsentlige resultater

Jeg har aktiveret virksomhedens kapacitet i yderperioderne til at håndtere andre og nye opgaver på baggrund af brugerdata og analyser. Jeg har øget virksomhedens online salg via en styrket digital platform.

Jeg har udfordret ledelsen til at tænke mere digitalt i deres processer og dermed optimeret arbejdsgange i administrationen.

2011 – 2018

Online strategist, OptiNordic ApS

Opgaver

  • Digital strategi og projektledelse for flere nationale og internationale projekter
  • Udvikling og drift af hjemmeside samt webshop
  • Oprette segmentering i forhold til digital markedsføring
  • Administration og analyse af digital adfærd ved online kampagner
  • Strategisk udvikling af e-mail marketing, herunder også eksekvering og resultatanalyse

Væsentlige resultater

Jeg har været digital problemknuser ved flere nationale og internationale projekter. Jeg har løst marketing opgaver til blandt andet den polske Oscarvinder “Ida”, hvor jeg har tilført nye digitale marketings discipliner til indiefilm markedet. Jeg har udarbejdet e- mailkampagner til det internationale marked, der har sikret omtale og køb af rettigheder til stort set alle kontinenter. Jeg har aktiveret en passiv portefølge af film og markedsført dem til nye kontinenter, der købte ind på flere af filmene.

Jeg arbejder blandt andet med

wordpress

Uddannelse

2011 – 2013

Cand.it, IT-Universitetet i København

Indhold

Social media analytics, Social media management, E-business, Internet lovgivning, Strategic and tactic tools for e-business, Innovation and concept development, Personal- and Change management.

2009 – 2011

E-Concept Development, KEA – Københavns Erhvervsakademi

Indhold

Strategisk konceptudvikling inden for digital kommunikation, design, markedsføring og handel.

2007 – 2009

Multimediedesigner, KEA – Københavns Erhvervsakademi

Indhold

Design, planlægning, realisering og styring af multimedieopgaver samt administration og vedligeholdelse af multimedie produktioner.