Mit CV
Digital problemknuser
Erfaren og dedikeret digital projektleder, som sætter en ære i at følge projekter helt til dørs på baggrund af et solidt teoretisk og databaseret fundament. Jeg kan byde ind med omfattende erfaring omkring digital marketing og analyse af digitale platforme. Min drivkraft er min entusiasme og nysgerrighed for optimering af processerne. Især analysen bag er det, der gør det sjovt at gå på arbejde mandag morgen.
Jeg prøver ustandseligt at blive klogere på det, jeg arbejder med. I vil således få en nysgerrig kollega med stort engagement og en solid faglig kuffert, der er klar til at kaste sig ud i de kommende opgaver hos jer.
Faglig profil
2020
Digital projektleder, INSIGHTLEADERSHIP
Opgaver
- Skabe innovative kampagner, udvikle og vedligeholde website for at øge salgsaktiviteter og branding
- Udvikle mailkampagner og skabe automatiserede flows
- Udarbejde en digital markedsføringsstrategi
- Systematisere arbejdsgange omkring lead-generering
- Udvikle, afprøve og implementere koncept for digitalt salgsarbejde
- Udfærdige analyser og rapporter på digitale kampagner
- Øge brand-værdien gennem brug af SoMe kanaler
Væsentlige resultater
Opsat data-tracking på virksomhedens digitale kanaler og systematiseret processen omkring målrettet dataanalyse til brug for virksomhedens marketingsaktiviteter. Derudover har jeg opsat afrapportering i Google Data Studio, der har givet både bestyrelsen og ledelsen et aktuelt billede af virksomhedens digitale situation. Jeg har igangsat og systematiseret en målrettet markedsføringsindsats, der gør virksomheden i stand til at ramme deres primære målgruppe, selv med et begrænset budget.
2018 – 2020
Online commercial manager, Freeminds Media
Opgaver
- Projektleder på digitale marketingsløsninger i DK, SE, NO og FI
- Optimering og implementering af virksomhedens strategier
- Udvikling og administration af hjemmesider i flere lande
- Tovholder på virksomhedens digitale kommunikation
- Brugervenlighed og kunderejser på virksomhedens digitale løsninger
- Administration og drift, herunder kunde- og leverandørbetjening
- Strategisk opsamling samt analyse af kundedata samt analyse
Væsentlige resultater
Flyttet virksomhedens virtuelle magasiner med +12.000 sider på 4 sprog inkl. SEO til et nyt og brugervenligt CMS system, herunder projektledelse af ekstern backend udvikling, leverandørforhandling samt implementeret frontend udvikling internt i virksomheden. Jeg har derudover bidraget til at flytte forretningen til mere fokuseret brug af digital indtjening, digitale annoncer og KPI’er på tværs af forretningen.
2013 – 2018
Online Manager, Garavano og Co
Opgaver
- Digital projektledelse med ansvar for virksomhedens digitale strategi
- Udvikling, implementering og drift af hjemmesider samt webshops
- Optimering af brugervenlighed og kunderejser, samt automatisering af bestillings- og kommunikationsflow med kunderne
- Behovsafklaring, kravspec og leverandørstyring ifm. digitale projekter
- Analyse af brugerdata for at målrette og optimere den digitale kommunikation
Væsentlige resultater
Jeg har aktiveret virksomhedens kapacitet i yderperioderne til at håndtere andre og nye opgaver på baggrund af brugerdata og analyser. Jeg har øget virksomhedens online salg via en styrket digital platform.
Jeg har udfordret ledelsen til at tænke mere digitalt i deres processer og dermed optimeret arbejdsgange i administrationen.
2011 – 2018
Online strategist, OptiNordic ApS
Opgaver
- Digital strategi og projektledelse for flere nationale og internationale projekter
- Udvikling og drift af hjemmeside samt webshop
- Oprette segmentering i forhold til digital markedsføring
- Administration og analyse af digital adfærd ved online kampagner
- Strategisk udvikling af e-mail marketing, herunder også eksekvering og resultatanalyse
Væsentlige resultater
Jeg har været digital problemknuser ved flere nationale og internationale projekter. Jeg har løst marketing opgaver til blandt andet den polske Oscarvinder “Ida”, hvor jeg har tilført nye digitale marketings discipliner til indiefilm markedet. Jeg har udarbejdet e- mailkampagner til det internationale marked, der har sikret omtale og køb af rettigheder til stort set alle kontinenter. Jeg har aktiveret en passiv portefølge af film og markedsført dem til nye kontinenter, der købte ind på flere af filmene.
Jeg arbejder blandt andet med
Uddannelse
2011 – 2013
Cand.it, IT-Universitetet i København
Indhold
Social media analytics, Social media management, E-business, Internet lovgivning, Strategic and tactic tools for e-business, Innovation and concept development, Personal- and Change management.
2009 – 2011
E-Concept Development, KEA – Københavns Erhvervsakademi
Indhold
Strategisk konceptudvikling inden for digital kommunikation, design, markedsføring og handel.
2007 – 2009
Multimediedesigner, KEA – Københavns Erhvervsakademi
Indhold
Design, planlægning, realisering og styring af multimedieopgaver samt administration og vedligeholdelse af multimedie produktioner.